Το πιο θρεπτικό πρωινό με λιναρόσπορο, βρώμη και φρούτα

υγιεινό πρωινό

Είναι γνωστό πως ο ρόλος του πρωινού έχει πλέον αποδειχθεί ιδιαίτερα σημαντικός στην αύξηση της απόδοσης στην εργασία καθώς και στο σχολείο, αφού φαίνεται πως η συγκέντρωση και η εγρήγορση είναι μεγαλύτερη.  Από την άλλη, τα άτομα που δεν λαμβάνουν πρωινό μοιάζουν πιο κουρασμένα και νωχελικά. Αυτό συμβαίνει επειδή τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μειώνονται και πρέπει να ξέρουμε ότι η γλυκόζη είναι η τροφή του εγκεφάλου.

Δες ακόμα: Δίαιτα και διατροφή: Χάσε κιλά εύκολα και μόνιμα

Γιατί το πρωινό είναι απαραίτητο;

Μετά από 8-10 ώρες ύπνου χωρίς φαγητό, τα αποθέματα ενέργειας που διαθέτουμε στο σώμα μας είναι ελάχιστα και σίγουρα το σώμα και ο εγκέφαλός μας χρειάζονται «καύσιμα» για να λειτουργήσουν σωστά.

Το πρωινό λοιπόν είναι το γεύμα της ημέρας που πρέπει να μας εφοδιάσει με την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσουμε δυναμικά την ημέρα μας.

Επιπλέον, εντυπωσιακά είναι τα ευρήματα πολλών ερευνών, που υποστηρίζουν πως οι άνθρωποι που λαμβάνουν πρωινό επιλέγουν μια περισσότερο ισορροπημένη διατροφή στο σύνολο της ημέρας. Συγκεκριμένα, έχει αποδειχθεί πως το ποσοστό λήψης λιπαρών είναι αρκετά χαμηλότερο. Αυτά τα χαρακτηριστικά της ισορροπημένης διατροφής, φάνηκαν και σε εργαστηριακές εξετάσεις όπου τα άτομα που δεν λάμβαναν πρωινό βρέθηκαν να έχουν υψηλότερες συγκεντρώσεις χοληστερόλης στο αίμα τους.

Ένα ισορροπημένο και υγιεινό πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων (και κυρίως δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα, ξηρούς καρπούς και γαλακτοκομικά), ώστε να εξασφαλίζει ποικιλία απαραίτητων θρεπτικών συστατικών και φυτικές ίνες για την απαραίτητη κάλυψη του οργανισμού.

Φτιάξε νιφάδες βρώμης με λιναρόσπορο και φρούτα!

βρώμη-φρούτα

Από εκεί κι έπειτα ανάμεσα στους αμέτρητους συνδυασμούς και επιλογές που θα μπορούσαμε να κάνουμε προκειμένου να καλύψουμε τον οργανισμό μας διαθρεπτικά, εξαιρετικές επιλογές αποτελούν οι νιφάδες βρώμης (το λεγόμενο κουάκερ) σε συνδυασμό με μια πηγή γαλακτοκομικού προϊόντος (πχ. γάλα ή γιαούρτι) μαζί με λιναρόσπορο και μια μερίδα φρούτου.

Οι εξαιρετικές ιδιότητες του λιναρόσπορου σε συνδυασμό με τη βρώμη και μια καλή πηγή ασβεστίου και πρωτεΐνης προερχόμενη από το γαλακτοκομικό προϊόν έρχονται να απογειώσουν τον οργανισμό ενεργειακά και διαθρεπτικά.

Συγκεκριμένα ο λιναρόσπορος (όντας σπόρος) συμβάλλει αποδεδειγμένα στη μείωση της χοληστερόλης, της οστικής μάζας, στην πρόληψη του καρκίνου αλλά και τη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα. Είναι πλούσιος σε Ω- 3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, φώσφορο, μαγνήσιο και μαγγάνιο αλλά και φυτικές ίνες που ενισχύουν την κινητικότητα του εντέρου. Η αντιφλεγμονώδης δράση του είναι επίσης κλινικά αποδεδειγμένη.

λιναροσπορος

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι ο λιναρόσπορος μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτοάνοσων και φλεγμονωδών παθήσεων, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η ψωρίαση και ο λύκος. Τέλος, χρησιμοποιείται στην πρόληψη κατά του καρκίνου. Μελέτες έχουν δείξει ότι ο λιναρόσπορος κατέχει σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση του καρκίνου, ιδιαίτερα του παχέος εντέρου και του μαστού. Το όφελος βασίζεται στην υψηλή περιεκτικότητά του σε λιγνάνες, οι οποίες εμποδίζουν την ανάπτυξη όγκων.

Από την άλλη πλευρά, οι νιφάδες βρώμης, χάρη στην εξαιρετική διατροφική τους αξία που έγκειται στην υψηλή περιεκτικότητα φυτικών ινών για την εξομάλυνση του πεπτικού συστήματος, βιταμινών συμπλέγματος B για την εξισορρόπηση του νευρικού συστήματος αλλά και μεταλλικά στοιχεία πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στις βασικές μας επιλογές σε καθημερινή σχεδόν βάση.

Έτσι, μπορούμε να φτιάξουμε ένα τέλειο πρωινό, με γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, βρώμη, μέλι, κανέλα, λιναρόσπορο και κομματάκια φρούτου και θα έχουμε όχι απλά ένα νοστιμότατο γεύμα, αλλά συνδυάζουμε τα αντιοξειδωτικά οφέλη της κανέλας και του μελιού, με τις μοναδικές φυτικές ίνες της βρώμης και του λιναρόσπορου καθώς και τις ευεργετικές πρωτεΐνες του γαλακτοκομικού, προσδίδοντας μοναδικά οφέλη στην υγεία της καρδιάς και των αγγείων ενώ παράλληλα ευνοούμε την επισκευή και τη διατήρηση όλων των ιστών του σώματος, παρέχοντας την ενέργεια στο σώμα που έχει ανάγκη κάθε πρωί.

Σε βοήθησε αυτό το άρθρο;

Αυτή η σελίδα δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές. Δες περισσότερα.