Ποια είναι η καλύτερη διατροφή για σένα ανάλογα με τον τύπο της επιδερμίδας σου!

ποιες τροφές να καταναλώσεις για ένα υγιές δέρμα

Γράφει η Περλεπέ Έλενα, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, συνεργάτης του doctoranytime.gr

Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο, σε έκταση, όργανο του ανθρώπου και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες για το αν θα είναι υγιές ή όχι. Ένας από τους πιο σημαντικούς είναι και η διατροφή, η οποία επηρεάζει σημαντικά τις ορμόνες. Οι ορμόνες είναι υπεύθυνες για πολλές από τις διεργασίες, που συμβαίνουν στον οργανισμό μας, ενώ με τη σειρά τους συνδέονται με την συνολική υγεία και την εμφάνιση του δέρματος. Συνεπώς, ανάλογα με τον τύπο του δέρματος μας υπάρχουν τροφές, που μπορούν να βελτιώσουν την εικόνα του.

Πώς θα αναγνωρίσεις τον τύπο του δέρματός σου

Ξηρό δέρμα: Χαρακτηρίζεται από θαμπό χρώμα, τραχιά υφή και αυξημένες ραβδώσεις.

Μεικτό δέρμα: Ίσως ο πιο διαδεδομένος και κοινός τύπος δέρματος. Τα άτομα με μεικτό δέρμα εμφανίζουν ξηρότητα σε κάποια σημεία και λιπαρότητα σε άλλα.

Λιπαρό δέρμα: Είναι εμφανείς οι σμηγματογόνοι αδένες, οι οποίοι παράγουν μεγάλες ποσότητες σμήγματος, δημιουργώντας στο δέρμα μια εικόνα λιπαρότητας και γυαλάδας. Στο συγκεκριμένο τύπο δέρματος είναι σύνηθες, να εμφανίζονται αρκετοί μαύροι πόροι.

Ευαίσθητο δέρμα: Παρουσιάζεται, συχνά, σε υγιείς γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας. Συνήθως, όμως, όσο αυξάνεται η ηλικία μειώνεται και η ευαισθησία του δέρματος.

Κανονικό δέρμα: Τα άτομα με κανονικό δέρμα έχουν ενισχυμένη κεράτινη στοιβάδα, η οποία προστατεύει από αλλεργιογόνα και άλλους εξωγενείς παράγοντες. Σε αυτό τον τύπο δέρματος δεν παρατηρείται ερυθρότητα ή ξηρότητα.

Οι καλύτερες τροφές για το δέρμα σου, ανάλογα με τον τύπο του

Γνώριζες ότι η ποσότητα παραγωγής σμήγματος εξαρτάται και από τη διατροφή; Συντίθεται με τη βοήθεια της γλυκόζης, των λιπαρών οξέων και του οξαλικού οξέος. Άρα, η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στο να έχουμε ένα υγιές και λαμπερό δέρμα. Ποιές είναι οι ιδανικές τροφές, όμως, ανάλογα με τον τύπο της επιδερμίδας σου;

Ό, τι τύπο δέρματος και να έχεις, βασικό στοιχείο είναι η επαρκής και η σωστή ενυδάτωση του δέρματος, κυρίως μέσα από αυξημένη κατανάλωση νερού αλλά και τροφίμων με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό. Η πρόσληψη νερού για τον κάθε οργανισμό είναι διαφορετική και εξαρτάται επίσης από πολλούς παράγοντες αλλά σε γενικό κανόνα ενυδάτωση με πάνω από 1,5-2 λίτρα ημερησίως είναι σημαντική ώστε, εκτός των άλλων, το δέρμα σου να είναι πιο λαμπερό.

Κατάλληλες τροφές για το δέρμα όταν είναι ξηρό

Όταν το δέρμα είναι ξηρό, χρειάζεται επιπλέον ενυδάτωση, η οποία μπορεί να γίνει μέσα από τις κατάλληλες τροφές. Επιπλέον, είναι σημαντικό η διατροφή να είναι ενισχυμένη Βιταμίνες A, C, E, D, λιπαρά οξέα και ω-3, Λινολεϊκό οξύ και γ-λινολενικό οξύ, προβιοτικά και πρεβιοτικά.

Απόφυγε:

  • ποτά και αναψυκτικά

Προτίμησε:

  • Φρούτα και λαχανικά, όπως εσπεριδοειδή, καρότα, χρωματιστές πιπεριές, πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Λιπαρά ψάρια. Ιδανικές επιλογές αποτελούν: η τσιπούρα, οι σαρδέλες, ο γαύρος, το λαβράκι
  • Αυγό
  • Γιαούρτι
  • Ξηροί καρποί, όπως καρύδια, φουντούκια, λιναρόσπορο
  • Ελαιόλαδο

Τροφές που κάνουν καλό στο δέρμα όταν είναι λιπαρό & τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε

Πολλοί μπορεί να νομίζουν ότι, καταναλώνοντας λάδι επιδεινώνουν την λιπαρότητα στο δέρμα. Ωστόσο, δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Απόφυγε:

  • Απλούς και επεξεργασμένους υδατάνθρακες
  • Αυξημένη κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με πλήρη λιπαρά

Προτίμησε:

  • Φρούτα και λαχανικά
  • Μέτρια κατανάλωση γιαουρτιού
  • Μέλι και κανέλα
  • Προϊόντα ολικής άλεσης ή πολύσπορα

Τροφές για ευαίσθητο δέρμα

Μερικά δέρματα, έχουν αυξημένη ευαισθησία. Σε αυτές τις περιπτώσεις χρειάζεται να προσέξουμε λίγο περισσότερο τις τροφές που καταναλώνουμε.

Απόφυγε:

  • Γλυκά και προϊόντα με αυξημένη ποσότητα ζάχαρης
  • Μαύρη σοκολάτα
  • Τηγανιτά και πικάντικα τρόφιμα

Προτίμησε:

  • Φρούτα και λαχανικά
  • Ξηροί καρποί
  • Ελαιόλαδο (ειδικά έξτρα παρθένο)
  • Προϊόντα ολικής άλεσης ή πολύσπορα
  • Αποξηραμένα φρούτα
  • Αυγό
  • Γιαούρτι
  • Κοτόπουλο
  • Ψάρι και οστρακοειδή

Κανονικό και μεικτό δέρμα

Για να λάβει ο οργανισμός τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για ένα δέρμα με υγιή και λαμπερή όψη, χρειάζεται συνδυασμός θρεπτικών συστατικών από όλες τις ομάδες τροφίμων.

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή, ο επαρκής ύπνος, ένας υγιεινός τρόπος ζωής, η άσκηση και η αυξημένη ενυδάτωση του οργανισμού σου είναι βασικά σημεία-κλειδιά, ώστε αυτό να αποτυπώνεται στο πρόσωπο σου! Μη ξεχνάς ότι, η τακτική περιποίηση του δέρματος σου, οι σωστές καλλυντικές κρέμες και η χρήση αντηλιακής κρέμας είναι εξίσου σημαντικά για την καλύτερη εικόνα του δέρματός σου.

Σε βοήθησε αυτό το άρθρο;

Αυτή η σελίδα δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές. Δες περισσότερα.