Θωράκισε τον οργανισμό σου με βιταμίνη C

Θωράκισε τον οργανισμό σου με βιταμίνη C

Θωράκισε τον οργανισμό σου με βιταμίνη CΟ χειμώνας, είναι η εποχή που ευνοεί την ανάπτυξη και τη διασπορά ιών και μικροβίων και άρα, και κατ’ επέκταση του κοινού κρυολογήματος και της γρίπης. Η βιταμίνη C αποτελεί μία από τις βασικότερες ασπίδες του οργανισμού μας απέναντι σε αυτές τις ιώσεις.

Κυρίως τα παιδιά τείνουν να αρρωσταίνουν συχνότερα στο σχολείο, γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητη η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος με φυσικό τρόπο. Μέσω της πρόληψης, ο οργανισμός θα είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει κάθε πιθανό «εισβολέα» και να διατηρήσει την άμυνα σε υψηλό επίπεδο.

Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η βιταμίνη C τονώνει την άμυνα του οργανισμού έναντι της γρίπης και όχι μόνο, καθώς και ολόκληρο το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Βιταμίνη C: Πώς βελτιώνει την άμυνα του οργανισμού;

Η βιταμίνη C είναι μία υδατοδιαλυτή βιταμίνη, η οποία πρέπει να λαμβάνεται καθημερινά από τον οργανισμό, διότι δεν αποθηκεύεται. Μπορεί να ληφθεί είτε με φυσικό τρόπο μέσω των φρούτων και των λαχανικών που την περιέχουν είτε μέσω συμπληρωμάτων διατροφής.

Ο ρόλος της βιταμίνης C έγκειται στο να συμμετέχει στη σύνθεση κολλαγόνου, στη διατήρηση της υγείας των δοντιών, των οστών και του δέρματος. Επίσης, έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, καθώς απομακρύνει τις ελεύθερες ρίζες και ενισχύει την πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Η πιο σημαντική, όμως, συμβολή της βιταμίνης C είναι στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και της φυσικής άμυνας του οργανισμού απέναντι στο κοινό κρυολόγημα και την γρίπη.

Πηγές βιταμίνης C: πού θα τη βρω;

Η βιταμίνη C εμπεριέχεται κυρίως σε φρούτα και σε λαχανικά. Η πιο δημοφιλής πηγή βιταμίνης C είναι το πορτοκάλι. Ωστόσο, και άλλα εσπεριδοειδή όπως το λεμόνι και το μανταρίνι περιέχουν σημαντική ποσότητα βιταμίνης. Άλλες πηγές της εν λόγω βιταμίνης είναι το ακτινίδιο, οι φράουλες, το πεπόνι και ο ανανάς. Τα λαχανικά περιέχουν, επίσης, βιταμίνη C. Το μπρόκολο, το λάχανο, οι πολύχρωμες πιπεριές, η ντομάτα και το κουνουπίδι αποτελούν αξιόλογες πηγές βιταμίνης C.

Η καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μπορεί να καλύψει ικανοποιητικά τις ανάγκες του οργανισμού στην εν λόγω βιταμίνη. Ωστόσο, σε περίπτωση που δεν έχεις επάρκεια αυτής της βιταμίνης στον οργανισμό σου, μπορείς κατά τις περιόδους έξαρσης της γρίπης να λαμβάνεις κάποιο συμπλήρωμα διατροφής, αλλά όχι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Συμβουλεύσου το γιατρό ή το φαρμακοποιό σου.

Είναι σημαντικό να φροντίζουμε για την πρόληψη σοβαρών παθήσεων και καθώς η πρόληψη είναι καλύτερη από την θεραπεία, η βιταμίνη C αποτελεί σημαντική ασπίδα του οργανισμού απέναντι στους «εχθρούς» που απειλούν να πλήξουν την υγεία μας.

Από την Ιωάννα Βλάσση, ιατρική συντάκτρια του doctoranytime.gr

Σε βοήθησε αυτό το άρθρο;

Αυτή η σελίδα δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές. Δες περισσότερα.