Πώς να προστατεύσεις τους ηλικιωμένους από τη γρίπη;

gripi ilikiomenoi

Η θερμοκρασία έχει πέσει επικίνδυνα και η περίοδος της γρίπης είναι εδώ! Οι αγαπημένοι μας παππούδες και γιαγιάδες ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου, καθώς το ανοσοποιητικό τους σύστημα είναι πιο αδύναμο συγκριτικά με κάποιον νεότερο.

Δες ακόμα: Ποιες συνήθειες σου σε κάνουν να αρρωσταίνεις συνέχεια;

Για το λόγο αυτό, οφείλουμε να είμαστε ακόμα πιο προσεχτικοί μαζί τους!

Τι μπορούν να κάνουν για να προστατευτούν;

  1. Η γυμναστική είναι μία λύση που θα ενδυναμώσει το ανοσοποιητικό τους σύστημα. Φυσικά, δεν έχουν τις αντοχές για να γυμναστούν όπως νεότεροι, αλλά μπορούν να προσθέσουν κάποιες  συνήθειες στην καθημερινότητα τους που θα τους βοηθήσουν όχι μόνο να προστατευτούν απέναντι στους ιούς, αλλά και θα βελτιώσουν τη διάθεσή τους.
  2. Ακόμη, η επαρκής τους ενυδάτωση είναι κάτι που δε θα πρέπει να αμελούν. Πολλές φορές μεγαλύτεροι ηλικιακά άνθρωποι ξεχνούν να πιουν αρκετό νερό, κάτι που καταπονεί τον οργανισμό τους και δεν επιτρέπει στις απαραίτητες βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία να μεταφερθούν σε όλα τους τα κύτταρα. Συγκεκριμένα, η ημερήσια πρόσληψη υγρών για τους ηλικιωμένους πρέπει να ξεπερνά τα 2 λίτρα νερό.
  3. Η απολύμανση των χεριών είναι ο πιο βασικός κανόνας για να μην αρρωστήσουν. Τα χέρια φέρουν τα πιο πολλά μικρόβια, τα οποία ακουμπώντας το στόμα, τη μύτη και τα μάτια, μεταφέρουν τα μικρόβια μέσα στον οργανισμο. Γι’ αυτό, πρέπει να πλένονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, όπως πριν το φαγητό, με την επιστροφή στο σπίτι από εξωτερικούς χώρους, μετά την τουαλέτα κλπ.
  4. Η απολύμανση των ηλεκτρονικών συσκευών είναι κάτι που αμελείται ανεξαρτήτως ηλικίας και ευθύνεται πολλές φορές για τη μετάδοση μικροβίων. Το τηλέφωνο, ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, το τηλεκοντρόλ και άλλες συσκευές που χρησιμοποιούμε καθημερινά είναι οι μεγαλύτερες εστίες μικροβίων πάνω στις οποίες τα μικρόβια ζουν και μεταδίδονται για ώρες και για αυτό θα πρέπει να απολυμαίνονται συχνά.
  5. Η επαφή με αρρώστους είναι κάτι εύλογο πως πρέπει να αποφεύγεται. Πολλές φορές όμως ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αγαπημένα πρόσωπα, όπως τα εγγόνια τους, οι ηλικιωμένοι θα έρθουν σε επαφή μαζί τους, θα τα αγκαλιάσουν, θα τα φιλήσουν και με αυτό τον τρόπο θα κολλήσουν τον ιό που κουβαλούν. Για το λόγο αυτό, τις μέρες που κάποιο συγγενικό ή φιλικό άτομο είναι άρρωστο, είναι απαραίτητο να μην έρθουν σε επαφή μαζί τους ή αν βρεθούν στο ίδιο χώρο να κρατήσουν τις απαραίτητες αποστάσεις.
  6. Σε συνέχεια της παραπάνω συμβουλής, καλό είναι να αποφεύγονται και τα μέρη με πολυκοσμία, ιδιαίτερα τις πολύ κρύες μέρες που όλα τα παράθυρα θα είναι κλειστά, ο χώρος δε θα αερίζεται και τα μικρόβια θα παραμένουν εντός του.
  7. Τέλος, ο υγιεινός τρόπος ζωής μας προφυλάσσει απέναντι στους ιούς. Μία διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, χωρίς πολλά λιπαρά και ένας καλός ύπνος είναι σημαντικοί σύμμαχοι απέναντι στη μάχη προς τη γρίπη.

Εάν παρόλα αυτά αρρωστήσουν, μπορείς να κλείσεις ραντεβού με γιατρό από 20€ σε λιγότερο από 1’ ή να τον επιλέξεις για κατ’ οίκον επίσκεψη από τη θαλπωρή του σπιτιού σου.

Author

Το άρθρο επιμελήθηκε η Άννα, συντάκτρια του doctoranytime.

Σε βοήθησε αυτό το άρθρο;