Ξέρεις σε ποιο όργανο του γυμναστηρίου υπάρχουν περισσότερα μικρόβια απ’ ότι σε μια τουαλέτα;

mikrobia gymnastirio

Το γυμναστήριο είναι ο χώρος όπου συχνάζουν τα ωραιότερα σώματα αλλά και τα περισσότερα μικρόβια. Αυτό, τουλάχιστον, υποστηρίζουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Τέξας. Ο σταφυλόκοκκος είναι ένα είδος μικροβίου που αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς όταν το περιβάλλον είναι θερμό και υγρό. Ως εκ τούτου, τα όργανα γυμναστικής και ειδικότερα οι χειρολαβές τους, αποτελούν ένα δυνητικά ευνοϊκό περιβάλλον ανάπτυξης.

Δες ακόμα: Τι θα πρέπει να προσέξεις πριν ξεκινήσεις γυμναστήριο

Γι’ αυτό μην πηγαίνεις ποτέ γυμναστήριο χωρίς τη δική σου πετσέτα, την οποία καλό θα ήταν να εφαρμόζεις στην επιφάνεια των οργάνων που έρχονται σε επαφή με το σώμα σου. Φόρα πάντα σαγιονάρες όταν κάνεις ντους και χρησιμοποίησε δικό σου στρωματάκι στη yoga και στις pilates. Το ήξερες ότι στα βάρη έχουν βρεθεί μικρόβια που συνήθως απαντώνται στην τουαλέτα και μάλιστα, σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες από ό,τι εκεί;

Ποια όργανα του γυμναστηρίου έχουν τα περισσότερα μικρόβια

Βάρη: Αρκεί να σκεφτεί κανείς πόσα χέρια έχουν πιάσει τα βάρη και μάλιστα στο ίδιο σημείο… Πάρε μαζί σου αντιβακτηριδιακό σπρέι και ψέκασε την επιφάνεια που θέλεις να χρησιμοποιήσεις. Εναλλακτικά, απλώς απόφυγε να αγγίζεις το πρόσωπό σου όση ώρα χρησιμοποιείς τα βάρη και μόλις τελειώσεις πλύνε τα χέρια σου.

Στρωματάκι ασκήσεων: Το στρωματάκι που χρησιμοποιείς στη yoga ή στις pilates είναι πιθανό να έχει χρησιμοποιηθεί πριν από εσένα από πολλούς άλλους. Γι’ αυτό είναι πιθανό η επιφάνεια να έχει πολλά μικρόβια ακόμη και μύκητες. Είναι προτιμότερο λοιπόν να έχεις το δικό σου στρωματάκι, το οποίο θα πρέπει να πλένεις τακτικά και να μην το τυλίγεις αμέσως μόλις τελειώνεις τις ασκήσεις σου, ώστε να στεγνώνει από τον ιδρώτα σου.

Αποδυτήρια: Η υγρασία είναι γνωστό ότι ευνοεί την ανάπτυξη μικροβίων. Επίσης, οι κλειστοί και μικροί χώροι ευνοούν τη μετάδοση των ιών. Αυτός ο συνδυασμός επομένως, ο οποίος απαντάται στα αποδυτήρια ενός γυμναστηρίου, είναι ικανός να προκαλέσει ασθένειες και λοιμώξεις. Όταν είσαι στα αποδυτήρια μην κάθεσαι με τα εσώρουχα στον πάγκο και μην περπατάς ξυπόλυτος. Όταν είσαι στη σάουνα τύλιξε γύρω από το σώμα σου μια πετσέτα. Επίσης, μην αφήνεις το σάκο του γυμναστηρίου κάτω στο πάτωμα και φρόντισε να διαχωρίσεις με κάποιο τρόπο τα καθαρά από τα βρώμικα ρούχα που βάζεις μέσα.

Νερό: Σε κάθε άσκηση που κάνεις πρέπει να έχεις μαζί σου και ένα μπουκαλάκι νερό, ώστε να πίνεις κάθε φορά που θέλεις να μην αφυδατωθείς. Και καλό είναι να έχεις το δικό σου μπουκαλάκι με νερό, έτσι ώστε να μην χρειαστεί να χρησιμοποιείς τον ψύκτη που χρησιμοποιεί τόσος κόσμος.

Τι μπορείς να κολλήσεις από τα όργανα του γυμναστηρίου;

Η άσκηση με τη χρήση οργάνων γυμναστικής είναι αναμφισβήτητα μία από τις πιο δημοφιλείς τεχνικές εκγύμνασης του σώματός μας. Ωστόσο, όπως έχει ήδη προαναφερθεί, ελλοχεύουν πολλοί κίνδυνοι να κολλήσεις κάτι από την κοινή χρήση αντικειμένων. Τα πιο συνηθισμένα μικρόβια και βακτήρια που μπορεί κανείς να κολλήσει στο γυμναστήριο είναι ο σταφυλόκοκκος, οι μύκητες και το E. Coli.

Επίσης, λόγω των βρεγμένων ή υγρών επιφανειών, ειδικά στα ντους, καθίσταται εύκολο να μεταδοθούν οι μυρμηγκιές των άκρων. Ο κλειστός χώρος του γυμναστηρίου, όπου συνήθως συνωστίζεται πλήθος κόσμου για να ασκηθεί ευνοεί και τη μετάδοση ιώσεων και γρίπης, γι’ αυτό αν είσαι ασθενής απόφυγε να πας γυμναστήριο για μερικές μέρες, ώστε να περιορίσεις τον κίνδυνο να μεταδώσεις τη λοίμωξη σε άλλους.

Συμβουλές για να μην κινδυνεύσεις ποτέ από τα μικρόβια του γυμναστηρίου…

Επειδή τα οφέλη της άσκησης είναι πολύ περισσότερα από τα μικρόβια του γυμναστηρίου, μην σταματήσεις τη γυμναστική εκεί. Φρόντισε απλώς να είσαι πιο προσεκτικός στη χρήση των οργάνων και ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές, ώστε να μην διατρέχεις κανέναν απολύτως κίνδυνο να κολλήσεις κάτι από εκεί…

  • Αν έχεις κάποια ανοιχτή πληγή σε σημείο όπως τα χέρια ή τα πόδια, το οποίο εκτίθεται ή έρχεται σε επαφή με τα όργανα γυμναστικής, κάλυψέ το καλά. Ένα ανοιχτό τραύμα αποτελεί είσοδο μικροβίων στο σώμα.
  • Πλύνε καλά τα χέρια μετά τη χρήση των οργάνων γυμναστικής. Κατά τη διάρκεια της προπόνησης μην ακουμπάς το πρόσωπό σου με τα χέρια.
  • Μην περπατάς ξυπόλυτος σε κανένα χώρο του γυμναστηρίου (γύρω από την πισίνα, στο ντους, στα αποδυτήρια).
  • Άλλαξε ρούχα μετά το πέρας της προπόνησής σου.
  • Χρησιμοποίησε πετσέτα πάνω στα όργανα γυμναστικής πριν κάτσεις ή ξαπλώσεις.
  • Μην σκουπίζεσαι με την ίδια πετσέτα που τοποθετείς πάνω στα όργανα.

Author

Όλα τα άρθρα έχουν επιμεληθεί από την Ιωάννα, ιατρική συντάκτρια του doctoranytime.

Σε βοήθησε αυτό το άρθρο;