7 + 1 tips για να αντιμετωπίσεις το διαβήτη

tips diavitis

O διαβήτης είναι μία ασθένεια που μπορεί να σε ταλαιπωρήσει στην καθημερινότητα σου και να σου εμφανίσει διάφορες επιπλοκές αν δεν προσέξεις. Αυτό όμως δεν πρέπει να σε αγχώνει, καθώς υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις για να προστατευτείς και να συνεχίσεις τη ζωή σου αρμονικά και χωρίς δυσκολίες.

Δες ακόμα: Eνημερώσου και εξετάσου τώρα για Διαβήτη από 20€!

Ποια είναι αυτά;

1. Ενημέρωση, ενημέρωση, ενημέρωση! Ο πρώτος απόλυτα βασικός κανόνας αφορά τις γνώσεις σου πάνω στην ασθένεια. Όσο πιο λεπτομερώς γνωρίζεις για αυτό που σου συμβαίνει, τόσο πιο ικανός θα είσαι να το αντιμετωπίσεις, αλλά και να το δεις στο πραγματικό του μέγεθος.
2. Γυμνάσου! Τα οφέλη της γυμναστικής είναι ευρέως γνωστά, αυτό όμως που δεν είναι γνωστό είναι το όφελος της γυμναστικής ενάντια στο διαβήτη, καθώς θα σε βοηθήσει να μειώσεις σημαντικά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σου. Πριν ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα όμως, συμβουλεύσου το γιατρό σου. Ο κάθε οργανισμός και οι ανάγκες του είναι διαφορετικές και μόνο ένας ειδικός είναι σε θέση να σου δώσει εξατομικευμένο πρόγραμμα βασιζόμενο στις προσωπικές σου ανάγκες.
3. Όταν βρίσκεσαι εκτός σπιτιού πρόσεξε τη διατροφή σου. Τα αλκοολούχα ποτά και οι υδατάνθρακες θα πρέπει να αποφεύγονται. Προτίμεισαι αντίστοιχα φαγητά με χαμηλούς υδατάνθρακες.
4. Μετρήσου. Πριν τη βόλτα, τη γυμναστική ή την οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα μετρήσου άφοβα. Με αυτόν τον τρόπο δε θα σε πιάνει άγχος και θα μπορείς να γνωρίζεις και να προβλέψεις καλύτερα τις ανάγκες σου.
5. Ενάλλασσε τα σημεία που κάνεις ενέσεις. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγεις τη δημιουργία λιποϋπερτροφίας και τις ουλές.
6. Κόψε το κάπνισμα! Το πόσο επιβλαβές είναι το κάπνισμα γενικώς το γνωρίζουμε. Αυτό που δε γνωρίζουμε όμως είναι πόσο ακόμα πιο καταστροφικό είναι το κάπνισμα για τα άτομα με διαβήτη. Σύμφωνα με έρευνες έχει αποδειχθεί πώς όχι μόνο το τσιγάρο αυξάνει τα επίπεδα του σακχάρου, αλλά είναι και ιδιαίτερα επίφοβο για τη δημιουργία επιπλοκών, όπως προβλημάτων με τη καρδιά, απώλεια όρασης, νευροπάθειες κα.
7. Έχε πάντα απόθεμα ινσουλίνης, βελόνων, ταινιών και ταμπλέτων γλυκόζης για ώρα ανάγκης. Δεν ξέρεις τι ανάγκες θα σου παρουσιαστούν και σίγουρα δε θέλεις να βρεθείς προ εκπλήξεως. Γι΄αυτό με λίγη οργάνωση θα είσαι πάντα έτοιμος και καθησυχασμένος.
8. Τέλος, εξίσου σημαντικό είναι να είσαι υπεύθυνος όχι μόνο για τον εαυτό σου, αλλά και για τους άλλους. Πέταξε προσεχτικά τις βελόνες σας, ώστε να είσαι σίγουρος πως δε θα τρυπηθεί κάποιος.
Καταλήγοντας, δεν είναι ανάγκη να σου φαίνεται ο διαβήτης βουνό. Αν ακολουθήσεις κάποιους βασικούς κανόνες και οργανωθείς, θα αντιληφθείς καλύτερα τον εαυτό σου και τις ανάγκες σου και θα το εντάξεις αρμονικά στην καθημερινότητα σου.

Σε βοήθησε αυτό το άρθρο;

Αυτή η σελίδα δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές. Δες περισσότερα.