Site icon Doctoranytime Blog

Κεφίρ

κεφίρ

Οι Καυκάσιοι το αποκαλούν «το θαυματουργό ποτό», καθώς αποτελεί το μυστικό της μακροζωίας τους εδώ και πολλούς αιώνες τώρα. Γεννήθηκε στα Καυκάσια βουνά αιώνες πριν και έκτοτε έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές για τα πολυάριθμα οφέλη του στην υγεία του ανθρώπου.

Δες ακόμα: Κεφίρ: το μυστικό της μακροζωίας!

Το κεφίρ είναι ένα φυσικό, προβιοτικό, γαλακτοκομικό προϊόν το οποίο παράγεται από οποιονδήποτε τύπο γάλατος (κυρίως όμως αίγας ή αγελάδα) με την χρήση κόκκων κεφίρ, προκαλώντας ζύμωση.  Παρά το γεγονός ότι το γάλα είναι από μόνο του μια ωφέλιμη τροφή, η ζύμωση του από τους σπόρους του κεφίρ στην ουσία το «αναβαθμίζει».

Το ζωντανό αυτό ποτό, αποτελεί μια σύνθετη συμβίωση περισσοτέρων από 30 προβιοτικών μικροοργανισμών, οι οποίοι διαμορφώνουν τους κόκκους  του κεφίρ. Οι κόκκοι του κεφίρ, οπτικά θυμίζουν μικρές συστάδες κουνουπιδιού και δεδομένου ότι οι προβιοτικόι μικροοργανισμοί τους, ζυμώνουν το γάλα, αυτές οι δομές αυξάνονται παράγοντας νέους κόκκους στη διαδικασία.

Συστατικά και Θρεπτική αξία

Το κεφίρ είναι μια πλήρως ισορροπημένη τροφή ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνες B1, Β12, ασβέστιο, μαγνήσιο και απαραίτητα αμινοξέα (αμινοξέα που δεν μπορεί να συνθέσει ο οργανισμός από μόνος του) Επιπλέον είναι καλή πηγή βιοτίνης (βοηθάει στην αφομοίωση των βιταμινών του συμπλέγματος Β, από τον οργανισμό) και φολικού οξέως.

Θρεπτική αξία ανά 100 γρ.
Ενέργεια: 65 kcal

Λιπαρά: 3,5 γρ.

Yδατάνθρακες(λακτόζη): 4 γρ.

Νερό: 87,5%.

Πρωτεΐνες: 1 γρ.

Βιταμίνη Β1 0,04mg

Βιταμίνη Β12: 0,5 mg

Βιοτίνη : 0,17mg

Ασβέστιο: 0,12 mg

Μαγνήσιο: 12 mg

 

Ποια είναι τα βασικά οφέλη του κεφίρ, στην υγεία;

Ο όρος προβιοτικά, περιγράφει τα τρόφιμα εκείνα τα οποία περιέχουν ωφέλιμους για την υγεία μικροοργανισμούς. Η υψηλή περιεκτικότητα του κεφίρ σε προβιοτικά (υψηλότερη από του γιαουρτιού) δρα ανασταλτικά στην ανάπτυξη παθογόνων και τοξικών μικροοργανισμών του παχέως εντέρου και επαναφέρει σε ισορροπία την φυσιολογική χλωρίδα του εντέρου.

Οι ωφέλιμοι αυτοί οργανισμοί, προωθούν την κινητικότητα των εντέρων, δημιουργούν ένα υγιέστατο πεπτικό σύστημα, προάγουν την καλή εντερική λειτουργία και συμβάλουν στην πρόληψη εμφάνισης καρκίνου. Επιπλέον, όσον αφορά την πρόληψη καρκίνου, το ασβέστιο το οποίο περιέχεται σε μεγάλη ποσότητα στο κεφίρ (όπως και σε όλα τα γαλακτοκομικά) μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εκδήλωσης πολύποδων του παχέος εντέρου.

Πέρα από την προβιοτική του δράση, πληθώρα μελετών έχει βρει ότι το κεφίρ βελτιώνει καταστάσεις όπως η αναιμία, βοηθά σε χρόνιες ασθένειες του πεπτικού συστήματος, έχει διουρητικές ιδιότητες και με συχνή χρήση, υποβοηθά την καταπολέμηση της αρτηριοσκλήρωσης και της υπέρτασης.

 

4 Tips που πρέπει να ξέρεις

Exit mobile version