Site icon Doctoranytime Blog

Η διατροφική αξία της πεντανόστιμης πατάτας

πατάτες

Οι πατάτες είναι ένα αγαπημένο φαγητό για πολλούς ανθρώπους, ενώ συνήθως δεν λείπει και από το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι, αφού αποτελεί ένα πρώτης τάξεως συνοδευτικό για πολλά φαγητά και επιπλέον, μπορεί να μαγειρευτεί και με διάφορους τρόπους.

Από την παιδική κιόλας ηλικία, οι περισσότεροι άνθρωποι δείχνουν την προτίμησή τους στις πατάτες. Τηγανητές, βραστές, στο φούρνο, ψητές, μαγειρευτές… όπως και να είναι, η γεύση τους καταφέρνει να σαγηνεύσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους.

Οι πατάτες εκτός από την γευστική απόλαυση, μας χαρίζουν και πλήθος ευεργετικών ιδιοτήτων που είναι απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Σήμερα θεωρούνται από τα σημαντικότερα τρόφιμα ευρείας κατανάλωσης σε πολλές χώρες του κόσμου. Ειδικότερα στην Ευρώπη και την Αμερική, η πατάτα τείνει να είναι από τα τρόφιμα που επιλέγονται συχνότερα για την καθημερινή διατροφή.

Ποια είναι η θρεπτική αξία της πατάτας;

Οι πατάτες είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες αποτελούν σημαντική πηγή ενέργειας για τον ανθρώπινο οργανισμό και πρέπει να λαμβάνονται σε αρκετή ποσότητα σε καθημερινή βάση, γι’ αυτό και τις λαμβάνουμε από διάφορες τροφές.

Μια επιπλέον σημαντική θρεπτική ιδιότητα της πατάτας είναι η περιεκτικότητά της σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του εντέρου, αλλά και γενικότερα του γαστρεντερικού συστήματος. Οι βραστές πατάτες περιέχουν σημαντική ποσότητα βιταμίνης C. Η συγκεκριμένη βιταμίνη βοηθά τον οργανισμό να απορροφήσει τον σίδηρο από τα τρόφιμα που τον περιέχουν, έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, ενώ συμβάλλει και στη διατήρηση της υγείας των οστών, των δοντιών και του δέρματος.

Η πατάτα είναι εξίσου πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Οι βιταμίνες αυτές είναι σημαντικές για το μεταβολισμό των υδατανθράκων και άρα, για την παραγωγή ενέργειας στον οργανισμό, για την υγεία του δέρματος, αλλά και του νευρικού συστήματος.

Επιπλέον, η πατάτα δεν περιέχει νάτριο και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι πλούσια σε κάλιο, καθίσταται σημαντική στην πρόληψη της αρτηριακής πίεσης. Το κάλιο βελτιώνει, επίσης, τη μυϊκή και νευρική λειτουργία.

Ο τρόπος μαγειρέματος της πατάτας έχει σημασία;

Φυσικά, για να μπορέσει να διατηρήσει η πατάτα τα υψηλά ποσοστά περιεκτικότητάς της σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία θα πρέπει να είναι υγιεινά μαγειρεμένη. Καλό είναι να προτιμάται η βραστή πατάτα ή η ψητή.

Αν κάνω δίαιτα μπορώ να καταναλώνω πατάτες;

Για αυτόν που προσπαθεί να χάσει κιλά ή να διατηρήσει σταθερό το βάρος του, η πατάτα πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής του. Μια μερίδα βραστές πατάτες περιέχει αρκετά χαμηλές θερμίδες και πολλή ενέργεια σε σχέση με την αντίστοιχη ποσότητα ρυζιού ή ζυμαρικών.

Προσοχή, όμως, διότι δεν συμβαίνει το ίδιο και με τις τηγανητές πατάτες, οι οποίες προσδίδουν αρκετές θερμίδες στο σώμα και άρα, καλό θα ήταν να αποφεύγονται σε περιόδους που κάποιος ακολουθεί ειδικό πρόγραμμα διατροφής.

 

Exit mobile version